Am actualizat Politica de confidentialitate a site-ului Doizece. Afla mai multe detalii Inchide

Reguli Rummy

Unul dintre cele mai populare jocuri din lume. Se joaca la gura sobei, in tabara la mare sau mai nou, si online.
Piesele Jocul de Rummy este jucat cu un set de 106 piese. 104 dintre ele sunt formate din numere colorate in 4 culori: rosu, verde, albastru si negru, din fiecare culoare existand cate doua cifre de la 1 la 13. 2 dintre piese sunt Joly/Joker, nenumerotate. Jocul mai contine si 4 table pe care se vor asaza piesele.(in cazul jocului offline)
Cum se joaca? Jocul se poate juca in 2, 3 sau 4 jucatori. In fiecare tura, jucatorul trage o piesa si renunta la una. Obiectivul jocului este de a scapa de toate piesele de pe tabla asezandu-le in formatii de piese cu acelasi numar si seturi de piese cu numere consecutive de aceeasi culoare. Piesele se amesteca cu fata in jos, iar apoi se aduna in 15 turnulete" de cate 7 piese fiecare ce se aseaza pe mijloc ca un mic zid o piesa va ramane in plus. Se alege aleator un dealer de joc. Se intoarce piesa care a ramas in plus si se numara turnuletele incepand dintr-o parte a zidului pana la numarul aratat de piesa ramansa in plus. La acel turn se inlocuieste ultima piesa de sus cu piesa ramasa in plus, iar piesa inlocuita se adauga turnului urmator care va contine astfel 8 piese. Turnul cu 8 piese va merge la jucatorul din dreapta dealer-ului care va imparti urmatoarele turnuri a cate 7 piese si celorlalti jucatori pana cand fiecare jucator va avea cate 2 turnuri. Daca se ajunge la un capat al zidului, dealer-ul va continua de la inceput. Jucatorii isi aseaza piesele pe tabla. Fiecare jucator are 14 piese, exceptie jucatorul din dreapta dealer-ului care va avea 15 piese. In cadrul jocului de Rummy Doizece.ro dealer-ului este ales aleator. Fiecare jucator primeste 14 piese, iar jucatorul de langa dealer o va ridica pe a cea de-a 18 din turnuletul de langa atu. (piatra asezata cu fata in sus)Turnurile ramase vor fi pozitionate cu fata in jos, urmand a se extrage cate o piesa de catre fiecare jucator pana la terminarea jocului. Primul turn din care se vor extrage piesele va fi urmatorul din rand, in ordinea in care dealer-ul a impartit piesele. In general acesta se pune peste restul zidului format din piesele ramase pentru a indica turnul din care se pot extrage piesele. Cand acestea se termina, se ia urmatorul set de piese (turn) si se aseaza peste cele ramase. Piesa ramasa in plus la inceputul jocului nu se poate extrage. Daca toate celelalte piese au fost extrase ramanand doar turnul cu piesa ramasa in plus, se inlatura aceasta piesa si se extrag urmatoarele 6 piese din turn. Inainte de inceperea efectiva a jocului, oricare jucator care detine o pereche identica de piese (aceeasi culoare si acelasi numar) poate anunta "dubla". Oricare 2 jucatori care au "duble" pot schimba acele piese intre ei daca sunt de acord. Piesele se schimba cu fata in jos, iar jucatorii nu au voie sa ofere detalii legate de piesele de schimb. Pot doar sa anunte daca este vorba de o "dubla mare" sau "dubla mica". Daca un jucator are pe tabla piesa care a ramas in plus la inceputul jocului, poate anunta acest lucru inainte ca prima tura sa inceapa si astfel, jucatorului i se vor aduna 25 de puncte in plus la finalul jocului. Primul jucator (cel care are 15 piese) incepe jocul "aruncand" pe masa o piesa de care nu are nevoie, cu fata in sus. Aceasta piesa nu se poate folosi deloc in joc. Astfel, este randul celui din dreapta primului jucator sa continue jocul. Scopul fiecarui jucator este de a colectiona piese cu ajutorul carora sa formeze formatii valide de piese cu acelasi numar sau cu numere consecutive de aceeasi culoare. Acestea se vor aseza pe masa de sus cu fata in sus. Pana cand un jucator va reusi sa formeze astfel de formatii, va trebui sa extraga cate o piesa cand ii vine randul din setul de piese ramase nejucate pe masa de joc (din zid), sau ultima piesa din sirul de piese de de pe masa. In momentul in care un jucator obtine pe tabla formatii cu puncte suficiente, acestea se pot expune (cobora) de pe tabla in fata acesteia. Pentru a termina tura, un jucator trebuie sa renunte la o piesa de pe tabla de joc si sa o puna cu fata in sus pe randul destinat acestor piese.
CoborareaExista 2 tipuri de combinatii acceptate: suita - este formata din o formatie de cel putin 3 piese consecutive de aceeasi culoare. Piesa cu numarul 1 poate sa formeze o suita de forma 1-2-3 sau una de forma 12-13-1. Piesa cu numarul 1 nu poate sa fie introdusa in mijlocul unei suite. De exemplu 13-1-2 nu este o suita valida. * o terta - este formata din 3 sau 4 piese cu acelasi numar, dar culori diferite. Cele doua piese nenumerotate se numesc Joly/Jokeri si se pot folosi in locul oricarei piese pentru a forma o suita sau o terta. In cazul in care se foloseste un Joly, jucatorul trebuie sa evidentieze numarul inlocuit de catre acesta. De exemplu, intr-o formatie de genul: 9 albastru - 10 albastru - Joly, piesa Joly inlocuieste 11 albastru, iar mai tarziu se poate adauga si 12 albastru. Daca un jucator are piesa inlocuita de Joly si este deja coborat, este posibil ca Joly-ul sa fie repartizat din nou (fiind inlocuit in formatia initiala) pentru ca apoi sa inlocuiasca o alta piesa. O suita care are Joly nu poate fi rupta pentru a realiza lipituri in interior ci doar pe margini. O formatie trebuie sa contina cel putin un numar de piese de 2 ori mai mare decat numarul de Joly. Prin urmare, nu se vor putea folosi amandoi Joly intr-o terta sau intr-o suita. De exemplu: 3 verde - Joly - 5 verde - Joly - 7 verde nu este o suita valida. Pentru prima coborare, trebuie ca jucatorul sa coboare cu cel putin o suita, iar numarul total de puncte trebuie sa fie de 50. In acest sens, fiecare piesa este punctata astfel: - piesele de la 2 la 9: 5 puncte fiecare - piesele de la 10 la 13: 10 puncte fiecare - piesa 1 intr-o suita 1-2-3...: 5 puncte - piesa 1 intr-o suita ...12-13-1: 10 puncte - piesa 1 intr-o terta: 25 puncte fiecare - Joly are valoarea piesei pe care o inlocuieste. Dupa prima coborare, dupa extragerea unei noi piese din setul aflat pe masa de joc si inainte de a "arunca" o piesa nedorita pentru a termina tura, un jucator poate sa mai coboare si cu alte formatii, sau sa adauge piese formatiilor deja existente pe masa de joc (coborate). Nu este obligatorie coborarea doar pentru ca este posibila. Formatiile se pot pastra pe tabla pentru a se folosi mai tarziu, in cazul in care jucatorul doreste acest lucru, desi procedand astfel, exista riscul unui punctaj mic in cazul in care un alt jucator termina jocul. Dupa prima coborare, in tura urmatoare, jucatorul mai poate efectua anumite operatii: - poate cobora cu alte formatii indiferent de valoarea in puncte a acestora - poate adauga piese formatiilor deja existente pe masa de joc (coborate) - poate incepe tura cu ultima piesa "aruncata" de jucatorul anterior in randul destinat acestor piese - daca are cel putin 2 piese care impreuna cu oricare alta piesa din randul pieselor "aruncate" formeaza o formatie (suita sau terta), poate folosi acea piesa pentru a cobora si pentru a adauga formatia pe masa de joc alaturi de cele deja existente - daca jucatorul detine piesa inlocuita de catre Joly, se poate inlocui Joly cu conditia ca acesta sa fie folosit la formarea unei noi formatii cu ajutorul a inca cel putin doua piese de pe tabla de joc - daca un jucator a format o terta din 3 piese cu un Joly, iar un alt jucator detine piesele lipsa (acelasi numar, dar culori diferite), le poate alipi formatie in locul Joly-ului, cu conditia ca acesta sa fie folosit la formarea unei noi formatii cu ajutorul a inca cel putin doua pies e de pe tabla de joc - daca exista o terta formata din 2 piese cu acelasi numar si un Joly, un jucator poate sa adauge o alta piesa de acelasi numar si culoare diferita, insa nu poate sa ia si Joly. Daca mai tarziu se adauga si a patra piesa din terta, se poate folosi Joly cu conditia ca acesta sa fie folosit la formarea unei noi formatii cu ajutorul a inca cel putin doua piese de pe tabla de joc Pentru prima coborare este permisa luarea ultimei piese din randul de pieselor "aruncate" pentru a ajuta jucatorul al obtinerea celor 50 de puncte necesare. Daca jucatorul a mai ramas cu una sau doua piese pe tabla, poate lua o piesa din randul de pieselor "aruncate". El trebuie sa-si inceapa tura luand o piesa din zidul de piese ramase in joc. Pentru a castiga jocul, jucatorul trebuie sa coboare toate piesele in formatii, mai putin ultima piesa, piesa cu care se inchide jocul. In aceasta tura finala, jucatorul se poate folosi de piesa ramasa in plus la inceputul jocului pentru a termina jocul. Jucatorul care a ramas cu 3 sau mai putine piese pe tabla de joc, trebuie sa anunte acest lucru celorlalti jucatori.Daca jucatorul ramane cu doua piese si extrage o a treia cu care poate sa formeze o suita sau o terta, acest lucru nu va fi posibil, deoarece nu va mai ramane o piesa cu care sa inchida jocul. Un jucator poate sa aleaga sa nu coboare cu formatiile de piese chiar daca indeplineste conditiile de coborare, ci sa le tina pe tabla pana poate sa coboare cu toate piesele si sa inchida, obtinand astfel un punctaj mai mare. Risca insa astfel, sa ramana cu toate piesele pe tabla in cazul in care inchide un alt jucator inaintea lui. Este posibil cateodata ca toate piesele din zid sa se termine inainte ca jocul sa se incheie. In aceasta situatie, randul cu piesele "aruncate" (exceptie prima piesa cu care s-a inceput jocul) se intorc cu fata in jos, se amesteca si se construieste un nou zid din turnuri a cate 7 piese fiecare.
ScoruriJucatorul care termina partida primeste 100 de puncte plus valoarea pieselor coborate pe masa de joc. Restul jucatorilor, primesc valoarea pieselor coborate pe masa de joc minus valoarea pieselor ramase pe tabla de joc. Valoarea pieselor este cea prezentata mai sus, exceptie face Joly care are o valoare de 50 de puncte pentru jucatorul care l-a folosit prima data. Daca un jucator isi revendica Joly-ul in schimbul piesei care il reprezinta, jucatorul care l-a detinut de la inceput primeste 50 de puncte, iar jucatorii care l-au inlocuit, primesc doar valoarea piesei inlocuite. Pentru a se urmari mai bine aceste schimbari in timpul jocului, piesele folosite pentru a inlocui Joly-ul sunt introduse in formatie cu capul in jos. La finalul jocului, Joly-ul este trecut in pozitia initala, iar piesele care l-au inlocuit, ii revin jucatorului care a facut schimbul pentru a i se atribui punctajul. Jucatorul care nu a coborat nicio formatie, pierde 200 puncte indiferent de valoarea pieselor de pe tabla de joc. Jucatorul care castiga coborand toate cele 14 piese intr-o singura tura, castiga inca 100 de puncte pe langa cele 100 date de incheierea jocului, plus valoarea pieselor coborate. Daca un jucator detine si declara la inceputul jocului o piesa identica cu piesa ramasa in plus, jucatorul mai primeste 25 de puncte. In cazul in care toate piesele de joc sunt terminate si nu exista niciun jucator, fiecare jucator primeste valoarea pieselor coborate, minus valoarea pieselor ramase pe tabla de joc. Niciun jucator nu primeste 100 de puncte pentru castigarea partidei.
Sfarsitul joculuiIn offline, Rummy-ul este jucat in mai multe ture, de fiecare data punctajele adunandu-se pentru fiecare jucator in parte. Jucatorii pot sa aleaga daca joaca un anumit numar de ture sau joaca pana la un anumit punctaj. Pentru a pastra scorul cat mai usor, va recomandam ca in timpul jocului sa folositi urmatoarele metode: - daca un jucator adauga o a patra piesa unei terte, acea formatie se poate aduna intr-un turnulet de piese. - daca un jucator adauga piese unei formatii apartinand unui alt jucator, acel jucator va primi inapoi un numar de puncte echivalent cu numarul de puncte inlocuite. De exemplu: jucatorul A adauga un 9 si un 10 (15 puncte) jucatorului B care are o formatie compusa din piesele 6-7-8. Jucatorul A isi ia inapoi piesele 7,8 si 9, echivalentul celor 15 puncte adaugate. Jucatorul B ramane cu o formatie din doar doua piese, 7 si 10 care indica capetele randului pentru urmatoarele adaugari. Fiecare jucator isi pastreaza aceste piese care nu mai pot fi adaugate formatiilor de terte sau suite pentru a le adauga la punctajul final. Este posibil ca un jucator care a coborat foarte multe formatii si piese, sa castige mai multe puncte decat cel care a incheiat partida. Doizece.ro Rummy poate fi jucat cu miza, sau cu rating, primele trei punctaje primind valori corespunzatoare din valoarea mizei/ rating-ului."